El director es Alvaro Varela Ferradans

Banda de música cultural de Teo y dinamismo social

La vienen promoviendo cerca de 500 vecinos con una cuota anual

Banda de música cultural de Teo y dinamismo social
Notas de música. EP

Este tipo de iniciativas me parecen de gran importancia personal, familiar, grupal, ciudadana y social

Mi buen amigo el médico, doctor y catedrático José Luis Mari Solera me invitó, en la parroquia de Santa María de Teo, al festival anual de la Banda de Música Cultural de Teo.

Este festival, al que no asistió el alcalde de Teo, consiste en una misa, concierto y comida de confraternidad. La comida, tras el maravilloso concierto que dio la banda, reunió a cerca de 300 personas: familiares, amigos y seguidores de esta agrupación musical. La banda esta integrada por 34 chicos y 12 chicas.

El mas joven, Rubén López Pereira de 11 años, toca la percusión. El mayor, José Miguel González Rodríguez de 36 años, toca el clarinete.

El director de esta Banda es Alvaro Varela Ferradans, un inquieto joven de 31 años al que le di clases en la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales de Compostela (en la banda tengo otro alumno) y que con gran mérito se hizo economista al mismo tiempo que estudiaba música y en lo que ha hecho carrera (véase al final de este escrito su curriculum vitae, el historial de la Banda de Música Cultural de Teo, el nombre de todos sus componentes y el concierto de Navidad que celebran cada año). Es de Merza, una villa con gran tradición musical.

La Banda de Música Cultural de Teo la vienen promoviendo cerca de 500 vecinos con una cuota anual. El profesor Mari Solera es socio de la banda.

Este tipo de iniciativas me parecen de gran importancia personal, familiar, grupal, ciudadana y social por: vincular a los niños y jóvenes a una actividad tan valiosa como la música; y, además, celebrar actos en su ayuntamiento y otros, donde participan sus familias, amigos y donde comparten con gentes de todas las edades, procedencias y profesiones (lo que en la actualidad es mucho mas difícil) los excelentes frutos de su actividad musical y que mantienen con su dedicación, disciplina, responsabilidad, respeto, saber estar, labor de equipo, con su esfuerzo al compartir el trabajo o los estudios con la banda, etc.

Ello repercute muy positivamente en la formación personal, profesional, ciudadana y humana de los que participan en esta iniciativa y, muy especialmente, de los que forman parte de la banda de una y otra manera. Si cuadra, aunque ahora no se den cuenta, el día de mañana tendrán en la banda uno de sus mejores recuerdos y experiencias.

Se trata, por tanto, de una gran iniciativa de Capital social, dinamizador, contextual, convivencial, cultural y vital, que merece todos los reconocimientos y apoyos. En este sentido, creo que el ayuntamiento de Teo (cerca de 20.000 habitantes), Xunta, Diputación, los organismos competentes deberían hacer un gran multiusos-auditorio-casa de cultura, abierto a todos y no politiquero, partidista y sectario, bien diseñado, construido y de gran nivel (no como aceras, calles y otras obras municipales que hay que rehacer al poco tiempo y en lo que se gasta mucho dinero.

Por ejemplo, las ruas de San Pedro y Concheiros de Compostela han sido levantadas en los últimos años un montón de veces y están mal y muy mal. ¿Cómo es posible que en el gran Polígono de viviendas de Fontiñas, que se puso en marcha en 1990, transcurridos menos de 20 años haya tenido que cambiar de arriba abajo alguna de sus principales calles y en lo que se ha gastado, con gran propaganda, del orden de 1000 millones de pesetas-6 millones de euros?

Los ejemplos de malgasto en este sentido – por no echar manos de palabras mas duras son muy numerosos y cuando se habla de Desarrollo Sostenible, Responsable, Participativo, de Responsabilidad Social Corporativa, etc.

Por cierto, en el Ejemplar Polígono de Fontiñas siguen sin llegar los ascensores a los garajes y las fachadas, por citar solo estos casos de una lista muy amplia, dejan bastante que desear) donde pudiesen actuar, con la debida solemnidad, rigor y apoyo, las bandas que hay en Teo y otras asociaciones culturales y sociales.

Incluso, se podrían celebrar unas jornadas donde las bandas y otras asociaciones presentasen, ante la ciudadanía del Ayuntamiento y otras partes, sus mejores obras.

Por otra parte, esta actividad de la banda tiene lugar en un momento histórico en la que los niños, adolescentes y jóvenes se ven incitados, por una y mil maneras, a practicas muy poco recomendables con el alcohol y otras drogas, coches, motos, la violencia material, inmaterial, educativa, social, de ocio, sexual, etc. de por medio.

Dinamismo social. La banda supone, también, desde el punto de vista socioeconómico, dinamizador y emprendedor, una riqueza importante, pues, a partir de ahí se crean otras propuestas. De la Banda de Música Cultural de Teo ha surgido la charanga TNT que actúa por toda Galicia.

Por último, la Banda de Música Cultural de Teo ha actuado junto a Trobeiros de Compostela y alumnos de Formación Profesional del profesor Mari-Solera, en el programa de fin de año 2009 presentado por la excelente profesional Susana López Carbia de Correo Televisión (drt. Luis Pérez) del grupo Correo y que fue grabado en uno de los maravillosos claustros cubiertos del incomparable San Francisco Hotel Monumento y donde el jefe de producción de Correo Televisión, Jesús Castro Suárez, al mando de un equipo de técnicos, cámaras, expertos en sonido, iluminación, etc., hicieron una buena y difícil grabación que duro mas de tres horas y donde la banda, con su director al frente, hizo un buen trabajo, nada fácil.

Creo que los medios de comunicación, ayuntamientos, diputaciones, Xunta de Galicia, Gobierno central, UE, fundaciones, etc. deberían potenciar asociaciones como la Banda de Música Cultural de Teo, pues, contribuyen al dinamismo social, al enriquecimiento humano y espiritual.

Confucio: La música debe de ser considerada como uno de los elementos básicos de la educación. Platón: La educación musical es de suma importancia a causa de que el ritmo y la armonía es lo que mas penetra en el interior del alma.

INTEGRANTES DA BANDA DE MUSICA CULTURAL DE TEO

Varela Ferradáns, Álvaro Director
Calvelo González, Oscar Bombardino
Pazos Rodríguez, Javier Francisco Bombardino
Otero Conde, Nicolás Clarinete
González Rodríguez, José Miguel Clarinete
Loureiro Balado, Fernando Clarinete
Sayáns Amo, Telmo Clarinete
Mato Guerra, Nicolás Clarinete
Matalobos Valdés, Carla Clarinete
Guerra Rey, Isabel Clarinete
Salgueiro Loureiro, María Clarinete
Moreira Mata, Miguel Clarinete
Pérez Torres, Laura Clarinete
Valladares Ocampo, David Clarinete
Salmonte Rivadulla, Enrique Clarinete
Cabada Pérez, Silvia Clarinete
Dávila Cacheda, Tomé Clarinete
Rodríguez Caramés, Silvia Frauta
Cerviño Álvarez, Javier Frauta
Peña Gómez, Lorena Frauta
García Cereijo, Paula Oboe
García Crespo, Aldara Oboe
Fernández Gómez, José Oboe
Dapena Cordo, David Percusión
Iglesias López, Martiño Percusión
López Pereira, Rubén Percusión
Leis Franqueiro, Hugo Percusión
Agra Seijas, Iria Piano
Devesa Canicoba, Adriana Saxo Alto
Garabal Gómez, Javier Saxo Alto
Fajín Amor, Samuel Saxo Alto
Ortigueira Rosende, Martín Saxo Alto
Teo Pais, Graciela Saxo Tenor
Rodríguez Caramés, Manuel Saxo Tenor
Martínez Fuentes, Emilio J. Saxo Barítono
Teo Pais, Ángel Trombón
Brea Santos, Diego Trombón
Balado Núñez, Marcos Trompa
Picón Otero, Adrián Trompeta
Boo Martínez, Andrés Trompeta
Sayáns Amo, Iago Trompeta
García Durán, Rubén Trompeta
Gañete Vázquez, Abel Trompeta
Pazo Prado, Pablo Trompeta
Guerra Rey, Antonio Tuba

HISTORIAL DA BANDA DE MUSICA CULTURAL DE TEO

Comeza esta asociación a súa actividade no ano 1989, e faino da man de D. Gervasio Salgueiro Estévez. O cal forma no solfexo e na técnica instrumental a 19 rapaces de idades comprendidas entre os 10 e os 16 anos, que pasarán a denominarse ³Banda de Música Cultural de Teo²
A agrupación fai a súa presentación oficial o día 28 de Marzal do 1989 na Compostelán Praza do Obradoiro, con motivo Carreira Popular de ³El Correo Gallego². E dende ese día multiplican as súas actividades por toda a bisbarra, participando en festas populares, festivais e ofrecendo diversos concertos.

O ano 1991 é unha data importante nesta formación, xa que en Xaneiro realiza a súa primeira gravación para a Radio Galega, e en Xuño de este mesmo ano desprazase a Mollet del Valles, onde realiza varios concertos para o Centro Galego de esta localidade barcelonesa. Esta viaxe que repetirase catro anos más tarde.

En agosto de 1995 a batuta de esta entidade cambia de mans, pasando a estar dirixida por D. Manuel Abelleira, que ocupará o posto durate tres anos.

En Outubro de 1998 faise cargo da dirección da banda, e das clases da escola de música un xove músico portugués, D. Lourenço da Siva Cruz.

No ano 2000 a ³Banda de Música Cultural de Teo² realiza varias colaboracións coa TVG para diversos programas e coa TVE-GALICIA no programa ³Dende Galicia para o Mundo². Neste mesmo ano, para ser exactos o 5 de Novembro, ten lugar a primeira edición do ³Festival de Bandas de Música de Santa Mª de Teo² que organiza esta agrupación cultural, e polo que ó longo de todas as edicións celebradas pasaron varias das mellores bandas de Galicia.

Ademais de este festival a asociación realiza unha homenaxe anual á patroa da música, Santa Cecilia, na que fai unha xuntanza cos máis de 300 socios cos que conta, ós que convida a un concerto e un xantar.

No mes de Decembro de 2001 faise cargo da dirección da banda e da escola de música D. Xosé Varela Pardo. Cargo que desempeñará ata Novembro de 2005, data na cal se fai cargo da dirección da banda e da escola de música D. Miguel Rodríguez Barrio.

No ano 2007 a Banda Cultural de Teo participa nos actos na Honra do patrono de Galicia, Santiago Apostol, organizados polo Centro Galego de Santander. E en Novembro de este mesmo ano acada o 3º premio na 2º sección no ³I Certame de bandas de Galicia ³.

En Decembro de este mesmo ano 2007 é D.Álvaro Varela Ferradáns o que asume a dirección da formación.
En 2008 participa de novo no ³II Certame de Bandas de Galicia², volvendo a acadar un dos postos de honra.
A ³Banda de Música Cultural de Teo² trata de levar a cavo, tanto na súa agrupación musical como na escola de música que xestiona, un traballo que lle permita acadar día a día unha mellor calidade musical.

Cousa que trata de demostrar co seu traballo diario. E que tivo o seu reflexo na presentación do seu primeiro disco, gravado a finais do ano 2006 e presentado no mes de Novembro do 2007.

RESEÑA DO CONCERTO DE NADAL DA BANDA CULTURAL DE TEO

O vindeiro domingo día 3 de xaneiro ás 17:00 horas; o local socio-cultural da parroquia de Santa María de Teo acollerá un ano máis o concerto de nadal da Banda Cultural de Teo.

Este ano o concerto terá principalmente dúas novedades:

Por un lado actuará en primeiro lugar a Banda Xuvenil da Banda Cultural de Teo formada por alumnos da escola de música e futuros integrantes da banda ³grande² que nesta agrupación interpretando un repertorio máis fácil de executar poden enfrentarse a un público e ir coñecendo as peculiaridades que ten tocar nunha banda de música. A media de idade desta banda xuvenil é de 10 anos e está formada por 15 rapaces.

Por outro lado a Banda Cultural de Teo interpretará un repertorio complexo e esixente xa que é parte do repertorio que esta banda ten pensado ofrecer no certamen de bandas de música de Aranda del Duero. Pendentes de ser unha banda seleccionada para este prestixioso certamen e á vez concurso de bandas de música populares; a banda cultural de Teo xa fixo a súa inscripción nestas fechas para participar nel.

O repertorio que se interretará neste concerto de Nadal será o seguinte:

BANDA XUVENIL DA BANDA CULTURAL DE TEO:

  • 1-Domingo RomeroŠŠŠŠŠŠŠŠŠŠŠ.M. Vizcaíno
    2-Rapsodia Galega nº 1ŠŠŠŠŠŠŠŠŠ…E. García Rey
    3-Noite de PazŠŠŠŠŠŠŠŠŠŠŠŠŠ.Popular

BANDA CULTURAL DE TEO:

  • 1-La Kermés de las VistillasŠŠŠŠŠŠŠŠJ. Mª. Martín Domingo
    2-Fantasía en DoŠŠŠŠŠŠŠŠŠŠŠŠ..D. Fiúza
    3-EntornosŠŠŠŠŠŠŠŠŠŠŠŠŠŠ…A.Blanquer
    a) Allegro gracioso
    b) Lento
    c) Fanfarria e Coral
    4-Campana sobre CampanaŠŠŠŠŠŠŠŠPopular

CURRICULUM VITAE DE ÁLVARO VARELA FERRADÁNS

Nace en Vigo en 1978, e por motivos familiares trasladase ós 8 anos a vivir a Merza, onde comeza os seus estudos musicais na Escola da Banda Artística de Merza. Máis tarde comenzará tamén estudos oficiais no Conservatorio de Música de Santiago, onde no ano 2001 abterá o título de ³Mestre Superior² na especialidade de trompeta.

Recibiu clases e acudiu a cursos de trompeta con destacados mestres coma poden ser: Luís González, José Rodríguez, Benjamín Moreno, Javier Simó, Maurice André, Eric Aubier, Hakan Hardenberger. Así mesmo recibiu cursos e asistiu a clases de formación vocal e auditiva, conxunto coral, dirección coral e de banda de música con Miro Moreira, Sally Allbought, Marcel Van Bree, Carlos Seráns, Javier Grande, etc..Ademais é licenciado en Economía pola Universidade de Santiago de Compostela, e posúe tamén o Curso de Adaptación Pedagóxica impartido por esta mesma universidade.

Como trompetista forma parte e colabora con gran variedade de agrupación como a Banda Artística de Merza, Banda Municipal de Santiago, Banda Sinfónica do Deza, Banda Filharmónica de Galicia, Banda Sinfónica da Federación Galega de Bandas de Música Populares, Orquestra de Cámara Galega, Orquestra Clásica do Deza, Grupo de Metais de Galicia, Quinteto de Metais do Deza.

Deu clases de música en distintas escolas como , a Escola de Música de Vila de Cruces, a Escola de Música da Banda de Música Cultural de Teo, e durante máis de 5 nos foi mestre de trompeta no Conservatorio Profesional de Música Reveriano Soutullo de Ponteares, e en varios centros de Educación Secundaria. En 2004 ingresa mediante oposición no corpo de mestres de música de secundaria, e na actualidade é mestre de música no IES Pintor Colmeiro de Silleda.

Como director comezou a súa carreira dirixindo a Coral de San Salvador de Camanzo, momento no cal arranxou e compuxo diversas obras para coral e quinteto de metais. A mediados do ano 2006 asume a dirección da Banda De Música Xuvenil de Xinzo (Ponteareas), coa que acada varios premio como poden ser un 3º posto no Certame de Bandas da Deputación de Pontevedra en 2007 e o mais recente de eles o 2º posto no I Certame de Bandas de Galicia. En Decembro de 2007 deixa a dirección da Banda Xuvenil de Xinzo para facerse cargo da dirección da Banda de Música Cultural de Teo.

 

OFERTAS ORO

¡¡¡ DESCUENTOS ENTRE EL 41 Y EL 50% !!!

Una amplia variedad de las mejores ofertas de nuestra selección de tiendas online

CONTRIBUYE CON PERIODISTA DIGITAL

QUEREMOS SEGUIR SIENDO UN MEDIO DE COMUNICACIÓN LIBRE

Buscamos personas comprometidas que nos apoyen

COLABORA

Lo más leído